dilluns, 25 de juny del 2012

Sauta!

A Argelièrs, Baptista l'autista, lo que son mai d'un dins son cap, lo sautèt mai d'un còp lo fuòc de Sant Joan.
Puèi, coma èri aquí qu'espiavi, me venguèt parlar. 
- Aquò me vuèja lo cap
- Qué?
- Ben de sautar lo fuòc.
- Qué?
- Ben de sautar lo fuòc coma aquò, e ben me vuèja lo cap. Me fa de ben.

Baptista l'autista profiècha de la Sant Joan per tugar totas las voses que i a dins son cap.
Alara, pensatz plan que me suggeriguèri d'ensajar...
Gausèri pas a Argelièrs, nimai a Cornonterralh.

Puèi anèri a Pesenàs.
Lo fuòc de Sant Joan.
Lo mond que dançan a l'entorn del fuòc.
La musica enfachinanta de Sabòi.





Lo fuòc es bèl.
Lo primièr, un de valent, lo jove que vòl far lo quèco, sauta. 
L'aplaudisson : "ten, n'i a un qu'a sautat".

Un segond i va.
E un tresen. 
E lo mond de se cridar o de s'agachar de coa d'uèlh per saber qual i anarà. Puèi de picar de las mans per los que sautan.

"òu, Sandrina, vai-z-i, sauta!
- Nooon, il est trop grand le feu, je vais encore me brûler la cogne."

Puèi aquò s'encadena.
Los joves : un cha l'autre.
Los amoroses : se tenon la man e fan un vòt plen d'amor, ne soi segura.
Los enfants : los dròlles, un cha l'autre, plan orgulhoses e las dròllas que se dònan la man e que sautan a doas o tres a l'encòp.
Lo papà amb sa drolleta.
La mamà amb son drollet.
Lo regent amb un escolan a cada man.
I a lo que vòl sautar, que corrís e que s'arrèsta just abans. La peta.
I a lo petós que sauta mas sul costat, ont la flama es pichoneta.
I a l'artista que fa una cabriòla.
I a las dròllas que cridan. 
I a los joves que fan las figuras apresas al skate park.
I a los vièlhs qu'espèran que las flamas siagan pas tan nautas.
I a los que prenon un quilomètre de vam.
I a los que perdon una sabata.
I a los que sautan a contra direccion e que se fan repotegar pels autres.
I a los "me tenes la saca"?
I a los "me gardas las sabatas?"
I a la que pren tan de vam de la peta qu'a que, quand sauta, arriba dins los braces del tip qu'agachava en fàcia sens pas res demandar. (Ieu per exemple...)
I a aquela que sautèt amb un tipe, que lo tipe dins una error de manòbra, li agantèt la camisa, los botons petèron e te sautèt lo fuòc a mitat nusa. Espèri que i aurà pas de fòtos, espèri que i aurà pas de fòtos, espèri que i aurà pas de fòtos. 


Un còp de mai, lo fòl aviá rason.




3 comentaris:

  1. Si fet, ne volèm de fòtos ! Ne volèm !!!!

    ResponElimina
  2. un tèxt bèu de Mela. Un grand cru.

    ResponElimina
  3. Bèl, de segur mas, à còps, se daissa anar a la facilitat e contorna l'obstacle !

    ResponElimina

Mercé :)