diumenge, 13 de setembre del 2009

La Lamentation du Prépuce








Ièr , soi estada malauta e n'ai profechat per legir dins mon lièch La Lamentation du prépuce de Shalom Auslander. Lo crompèri perque m'agradèt lo titol e la cubèrta me faguèt rire. Es l'istòria de Shalom, american, filhs de josieus ortodòxes, que nos conta sa vida d'ara: sa femna espèra un dròlle e entremesclat a aquò, conta son enfància e son adolescéncia.



Quand èra jove, se rebelèt contra l'educacion dels parents e fasiá tot lo contrari de çò que caliá: manjava pas casher, al bèl contrari, fasiá tot çò que caliá pas faire lo jorn de Shabbat e se segava tant e mai.
Ara qu'es trentenari, parla pas mai a sos parents, mas la venguda del dròlle lo questiona: lo circoncirà son dròlle o pas?

E tot de long, son de rasonaments totes mai complicats los uns que los autres e que me faguèron pissar de rire. Perque, tan pichon coma grand, lo tipe parla a Dieu. Se fa las questions e las responsas segur. Jòga. D'escomesas en provocacions, de petòchas en blasfèmas. Woody Allen a costat, es un mèstre del zen.

Dos extraches... pas completament representatius del libre, mas akò m'agrada totjorn quand i a "vièch" o "pachòla" dins una frasa...
"Quand j'étais jeune, on m'a raconté qu'après ma mort, à mon arrivée au Ciel, les anges me conduiraient à un immense musée rempli de tableaux que je n'aurais jamais vus de mon vivant, des tableaux crées par tous les spermatozoïdes artistiques que j'aurais gaspillés dans ma vie. Puis les anges me feraient entrer dans une grande bibliothèque remplie de livres que je n'aurais jamais lus, écrits par tous les spermatozoïdes littéraires que j'aurais gaspillés toute ma vie. Ensuite, les anges m'emmèneraient dans une vaste maison de prières où se presseraient des centaines de milliers de juifs en train de prier et d'étudier, juifs qui seraient venus au monde si je ne les avais pas tués, gaspillés, épongés avec une chaussette sale au cours de ma répugnante et inutile existence. (Une éjaculation contient environ cinquante millions de spermatozoides. A peu près neuf holocaustes à chaque branlette. Lorsqu'on m'a dit ça, je venais d'atteindre la puberté - ou la puberté venait de m'atteindre )- , de sorte que je commettais en moyenne trois ou quatre génocides par jour.) "


"Craig est venu s'asseoir près de moi.
- Ecoute, a-t-il commencé d'une voix lasse.
Prenant une longue inspiration, il m'a expliqué que le passage à l'âge adulte était déjà assez compliqué comme ça, de son point de vue, et que l'unique raison pour laquelle il avait circoncis ses fils était de leur éviter d'avoir à se demander un jour pourquoi ils n'étaient pas comme leur père.
- Et ça m'a paru une raison suffisante, a-t-il ajouté.
J'ai approuvé du chef, séduit par la générosité de la démarche, mais aussitôt après j'ai pris une mine abattue. Si je voulais réellement dissiper les doutes existentiels de mon futur fils en faisant en sorte que son pénis ressemble au mien, ai-je expliqué à Craig, je n'allais pas pouvoir me contenter de le circoncire: il faudrait aussi que je lui épile les couilles et que j'équipe sa queue d'un piercing.
Craig m'a contemplé un instant avant de jeter un coup d'oeil à sa montre.
- J'ai un rendez-vous dans trois minutes."



Publicat en cò de 10/18, domèni estrangièr (an totjorn de libres bons!)


1 comentari:

  1. Sabi pas se los rabbins dison de-verai que cal pas se segar perqué senon poirián morir millions de josieus a cada sega, mès es una asenada: quitament en suspausar que l'òme onore sa femna mailèu que sa cauceta, i auriá pas qu'un espermatozoïd sus 4 o 5 millions que capitariá d'arrivar entrò l'ovul de la femna! Es un pauc exagerat, ça'm par, de far servir la paraula de "genocidi" per un espermatozoïd solet, non?

    ResponElimina

Mercé :)